הקשר בין עיצוב מוצר לחווית משתמש
אנשי מקצוע מהשורה הראשונה כמו מהנדסי מכונות, מומחי רובוטיקה ואוטומציה מקדישים שעות רבות לפיתוח של מוצרים חדשניים ויוצאי דופן תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות ובקדמה. חברות היי טק או חברות סטארט אפ שיזמו רעיון לייצור מוצר מהפכני שיסייע לקבוצות שונות באוכלוסייה בארץ ובעולם, מעוניינות לבצע פיתוח ראשוני של אב טיפוס כדי לבצע ניסויים שונים עד שיהיה בסופו של התהליך מוצר מוגמר. כדי לייצר חווית משתמש נדרש דיוק רב, חשיבה רבה מחוץ לקופסה, ידע, ניסיון והמון מקצוענות. צוותי סיעור המוחות מתכננים כל צעד בהיבטים רבים כולל עיצוב המוצר התעשייתי כשהמטרה היא בסופו של התהליך למכור את הפריט בוורסיה הסופית שלו.
חווית משתמש – UX מתחברת לממשק UI ויחד הם יוצרים את הסינרגיה בין המשתמש היחיד לבין העסק שהגה את המוצר. המטרה של היצרנים היא להעניק חווית משתמש לכל אדם כדי שהוא ייהנה מהשימוש במוצר כיוון שזה הפריט התואם את צרכיו. מתחילת הדרך המתכנתים מודעים לדרישות של משתמשי הקצה ובהתאם לכך הם מבצעים הליך מדורג של תכנון, עיצוב ושיווק של המוצר. המגמה היא שיהיה זה מוצר נוח ופשוט לשימוש וכך הוא יקלע לטעמם ולצרכיהם של לקוחות רבים. אנשי מקצוע רבים משתפים פעולה בהליך זה כמו מעצבים גרפיים וקריאטיביים, אנשי ארכיטקטורת מידע, יועצי נגישות באתרים ועוד.
חווית משתמש עבור חברות סטארט אפ
חברות סטארט אפ רבות התחילו מרעיון יוצא דופן של מייסד החברה שהמציא פטנט שעשוי להקל בהתנהלות מסוימת. כדי לקדם את התהליך הוא שוכר חברה תעשייתית העוסקת בתחום חווית משתמש. שלב התכנון גוזל שעות עבודה רבות של סיעור מוחות כדי לחשוב על כל פרט קטן ולהוציא בסופו של דבר מוצר שהוא בעל מעוף שהושקעה בו המון יצירתיות. יש מוצרים שמייצרים בשלב הראשון במדפסת תלת ממד או בהדמיות שונות, כדי לראות וויזואלית את התוצאה הראשונית וזאת כדי לקדם תהליכים נוספים שיעניקו לו את מלוא המעטפת.
חשבו לדוגמא על החידושים האחרונים בעולם הרתחת המים – הן אם בשביל מקלחת, הסקות, או חימום תת רצפתי – חוויית המשתמש בעקבות האופציה להרתחה מרחוק, עם שלט או עם הפלאפון הנייד, טרפה את הקלפים והפכה את הדברים לקלים הרבה יותר. החברות הראשונות חשבו על הרעיון והוציאו אותו לפועל – הרוויחו לקוחות רבים.
קידום תהליכים בחברות הזנק
הנראות הסופית של המוצר אינה עניין של מה בכך, מתבצעים ניסויים רבים ומוצעות כמה וכמה סקיצות עד שמחליטים על הכיוון שהוא הנכון ביותר המשלב הן נראות אופטימלית והן פונקציונלית מיטבית. במקרים רבים יש צורך של עבודת מתכנתים שעובדים שעות רבות כדי ליצור את התכנות ואת האוטומציה הנחוצה לפיתוח המוצר. לאור זאת אורך הזמן ממועד העלאת הרעיון ועד שיש מוצר מוגמר שאפשר ליישם אותו בפועל, הוא ארוך ולעיתים מדובר בכמה שנים.
מימון תהליכי ייצור
רוב חברות הסטארט אפ זקוקות למימון כדי לקדם את עסקיהם ולכן הן מבצעות כמה סבבים של גיוס כספים. אם המשקיעים מאמינים במוצר ולהערכתם יש סיכוי מצוין שהוא יוטמע ותהיה לו דרישה מסחרית, הם ישקיעו בו את הונם באחד מסבבי הגיוס ולעיתים בכל הסבבים.
המאמר נכתב בשיתוף עם https://bo-nobo.com/